• Waardebron | Customer Dynamics 360®

    Waardebron Het loont beslist om meer in detail naar de kern van waardehub te kijken: wij noemen dit de waardebron. Customer Dynamics 360 beschrijft de rondgang, de 360-graden klantreis, maar we kijken in het model niet specifiek naar de ‘kern’ van de zaak, terwijl daar ook een hoop over te vertellen valt. In het schema over het ontstaan […]

    Read More

  • Vraaggerichtheid | Customer Dynamics 360®

    Vraaggerichtheid De manier waarop de onderneming stuurt op de vraag (= demand) is een onderdeel van de realisatie van de waardestrategie en heeft haar weerslag op de gehele organisatie. Er zijn volgens ons vier vormen van vraaggerichtheid, afgeleid van de zone verdeling van Customer Dynamics 360: Het genereren van vraag (= demand generation) Het vervullen van vraag (= […]

    Read More

  • Waardecreatie | Customer Dynamics 360®

    Waardecreatie systemen Een belangrijk aspect, wat niet direct in het oog springt in Customer Dynamics 360, zijn de vier systemen van waardecreatie. Ze staan onopvallend vermeld langs de buitenzijde (rondom het model), maar zijn zeer bepalend voor de customer journey. Tot voor kort waren er slechts twee (lineaire) systemen van waardecreatie bekend, maar uit het model ontstegen nog twee […]

    Read More

  • Zones en kleurgebruik | Customer Dynamics 360®

    De vier zones en het kleurgebruik Naast de ronde vorm van Customer Dynamics 360 valt veelal ook het kleurgebruik op. Deze is aangebracht ter ondersteuning van de vier zones. Deze zones komen overeen de vier disciplines of specialisaties, welke direct betrokken zijn bij de klantgerichte activiteiten van de organisatie. Dit zijn respectievelijk: PR & Marketing […]

    Read More

  • Ronde vorm | Customer Dynamics 360®

    De ronde vorm De vorm van het model is ongetwijfeld het meest opvallende aspect aan Customer Dynamics 360. Er waren twee aanleidingen voor: De langegolf-theorie van Nikolaj Kondratieff; De beperkingen gevormd door de funnel-visie. Kondratieff Nikolaj Kondratjev (Kondratieff) was een Russische econoom, die in 1925 in opdracht van Stalin het kapitalistisch systeem had onderzocht. Nikolaj was tot de […]

    Read More

  • Uitnodiging Clinic: Customer Centricity

    Uitnodiging Clinic 17 maart 2017 Graag nodigen wij u uit voor de clinic ‘Customer Centricity – van waarde voor de klant, naar waarde van de klant‘ door Edwin Korver op vrijdagmiddag 17 maart 2017 van 13.00u – 15.00u bij Beeckestijn Business School in Leusden. Wil je erbij zijn, meld je dan hier aan. In deze […]

    Read More

  • 75+ Inspirational Quotes on Customer Centricity

    Who knows where inspiration comes from? Perhaps it arises from desperation. Perhaps it comes from the flukes of the universe, the kindness of the muses. This list is a co-operation between Tenfore and iCity Magazine: — Customer centricity is a strategy that aligns a company’s development and delivery of its products and services with the current […]

    Read More

  • Scoren op klantwaarde™ – Deel 1: Introductie

    In de serie Scoren op klantwaarde™ bespreek ik de kansen en implicaties van klantwaardegericht ondernemen – van waardecreatie naar bedrijfswaarde. Naar aanleiding van deze serie kunt u een weloverwogen beslissing nemen over een eventuele transitie van product- naar klantwaardegericht ondernemen. De blogs zijn gericht op C-level management, leden van de raad van bestuur, raad van toezicht, aandeelhouders en ondernemingsraad, omdat ik ervan […]

    Read More

  • Wat maakt customer centricity juist nu relevant?

    Mark Zuckerberg: “In a world that’s changing so quickly, the biggest risk you can take is not taking any risk.” De wereld is razendsnel aan het veranderen. Bedrijven moeten mee en één van de manieren om de verandering te omarmen is door het verleggen van de focus op klantwaarde, ook wel customer centricity genoemd. Verschuiving van controle De […]

    Read More